Шановні колеги!
Міністерство освіти пропонує до громадського обговорення проект типового навчального плану для 10-11 класів. Документ містить низку новацій, що визначають суттєво іншу систему створення навчального плану для старшої школи.
Зокрема, пропонується скоротити кількість обов’язкових предметів – з 22 до 9, позбутись такого явища як «універсальний профіль», надати школам можливість створювати власні «спецкурси» для поглиблення профільного навчання, а також запровадити у старшій школі інтегровані предмети «Література», «Історія», «Людина і суспільство» та «Математика».
У відомстві зазначають, що запропоновані зміни мають набрати чинності у 2018/19 навчальному році, при цьому проект документа передбачає зміну підходів до формування переліку предметів в 10-11 класах і є першим кроком до формування справжньої профільної школи.
«Документ, що наразі розміщено на сайті МОН у рубриці «Громадське обговорення», – це лише проект, який ми пропонуємо на розгляд громадськості. Ми дуже сподіваємося, що усі зацікавлені – а це й вчителі, й батьки, й самі учні старшої школи – висловлять свою думку щодо запропонованих змін», – зазначив заступник міністра освіти Павло Хобзей.
У МОН також наголошують, що розроблений проект типового навчального плану для 10-11 класів, який виставлено на громадське обговорення є першим кроком до змін в межах масштабної реформи «Нова українська школа».
«Графік запровадження цієї реформи передбачає, що фундаментальні зміни в старшій школі почнуть діяти лише з 2027 року. Але вже зараз, в межах чинного Державного стандарту, МОН хоче показати напрямок реформ та зробити більш якісним та сучасним навчання старшокрасників», - наголошують в МОН.
У Міносвіти зазначають, що сьогодні в чинних типових навчальних планах у інваріантній частині знаходиться 22 і більше предметів. Граничне навантаження на учня в школі – 33 години на тиждень. У середньому на вивчення одного предмета виділено 1,5 години.
«Ґрунтовно вивчити предмет, маючи менше одного уроку на тиждень, просто неможливо. Діти, що приходять у старшу школу, вже мають визначатися зі своїми подальшими пріоритетами, почати підготовку до вступу у вищий навчальний заклад. Відповідно, учні мають отримати можливість глибше вивчати ті предмети, які їм знадобляться для подальшого продовження навчання. Вивчення всіх предметів на однаково неглибокому рівні у старших класах є нераціональним», – наголошує Павло Хобзей.
У МОН підкреслюють, що інваріантний складник цього типового плану вже передбачає навантаження на учня у розмірі 30 годин на тиждень в 10-му та 33 години в 11-му класах. Таким чином, при граничному навантаженні дитини в школі у 33 години на тиждень можливість ввести факультативне вивчення додаткових предметів фактично відсутнє.
«Очевидно, що така система не сприяє отриманню якісних знань з певних предметів, не дає школам самостійно формувати власний профіль, створювати додаткові спеціальні курси для поглибленого вивчення окремих предметів, а також не залишає учням часу на глибше опанування предметів в межах шкільної програми. Це змушує батьків шукати репетиторів в позанавчальний час, що створює додаткове навантаження на дітей», - наголошують у МОН.
У відомстві зазначають, що у проекті типового навчального плану для учнів 10-11 класів запропоновано суттєво іншу систему створення навчального плану для школи.
Освіта.ua
16.01.2017
16.01.2017
Немає коментарів:
Дописати коментар